Leta i den här bloggen

fredag 6 maj 2011

Även du min Brutus...

I går kväll insåg jag att jag höll på att göra ett stort misstag. Just nu pågår fjärde upplagan av Åmåls Fotofest och återigen kan jag konstatera att vi lyckats få hit en hel hög med bra fotografer, precis som tidigare år. Trots att vi bara existerat som fotofestival i fyra år har vi haft många bra fotografer bland våra utställare. Jens Assur, Brutus Östling, Olof Wahlund, Magnus Westerborn, Magnus Wennman, Henrik Stridsberg, Morten Gjerde, Terje Hellesö med flera. Listan kan göras lång. Under åren har jag alltid försökt att antingen köpa lite bilder eller några böcker av våra gästande fotografer, eller Neva Books som vi i år har på plats i Kulturmagasinet hela veckan.
Men jag höll faktiskt på att missa att köpa en bok med Brutus Östlings bilder, och om så skett hade det i det närmaste varit tjänstefel. Så numer är jag lycklig ägare till boken ”Att överleva dagen” av Brutus Östling och Susanne Åkesson – vilken bok. 224 sidor stor fotokonst. Och om du passar på att köpa den på Kulturmagasinet under fotofesten kostar den bara 200:-, det är fantastiskt billigt för en fotobok av den här kalibern.
Tony Berg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar