Leta i den här bloggen

söndag 25 september 2011

Falköping tur och retur

Lördagen 24 september företog jag en liten dagstur till Falköping tillsammans med Terje och Maria Olsen. Väl framme möttes vi av vår infödde guide, Pelle Eklund, för många Åmålsbor mer känd som Lighthouse. Det blev en diger men rolig dag, några bilder från turen finner du nedan, orkar jag gräva mig längre ned i bilderna kommer det säkert fler inlägg om denna resa framöver. Tnx Pelle för en himmelskt rolig dag. Vill bara säga att det var en stativlös resa så allt är fotat för fri hand, men kanske med lite stöd här och där... /Tony


Ring klocka ring... och det gjorde den!

Stig the Pilgrim på bild, han har till och med en egen skylt

Återigen en släng av bibelbältet

Ett kapell låg utslängt mitt i skogen

Utsikt från ett gammal värdshus, ett gammalt värdhus alltså, riktigt gammalt...

Märka och täta bokskogar,
men några böcker såg vi inte

Grumpy old men on mopeds

Ett enormt vindkraftverk, men det hördes knappt...

Det märktes att vi var i utkanterna av det svenska bibelbältet

St Terje i bedartagen

En bit av en gammal rundkyrka

En och annan drakflygare kom förbi under dagen

Lekställning 1, byggdes på 1930-talet, mitt ute på landet

Lekställning 2
Lekställning 3

Omkldäningsrum till ett gammalt utomhusbad, mitt ute på landet

Terje letar bassäng och Maria tittar på grodor, men någon kyss blev det inte

Shell i Mellerud

It's an open road ahead of us

Statoil i Tösse, en ganska utdragen historia

Vi möttes på Stallbackabron en kväll i september

Många flaggor var det

Vår infödde guide, Pelle, berättar om Arns historia för Terje

Vår guide och tolk Pelle funderar

Terje lämnar religionen bakom sig

Gå i kloster Ofelia...

Varnhems klosterkyrka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar